اخبار شرکت

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت خدمات انفورماتیک به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، روز یکشنبه سی ویکم اردیبهشت ماه سال جاری به ریاست مهندس مسعود داوری نژاد رئیس هیات مدیره شرکت برگزار شد.
در این جلسه مهندس "سید ابوطالب نجفی" مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه گزارشی از عملکرد سال 95، صنعت مالی را صنعتی با تغییرات سریع توصیف نمود و متذکر شد: سازمان هایی که در برابر این تغییرات مقاومت نکنند و خود را برای پذیرش آن آماده کنند، موفق خواهند بود و خوشبختانه طی سالهای اخیر برنامه ها و عملکرد شرکت خدمات انفورماتیک نشان از چنین رویکردی در تمامی سطوح دارد.
وی در گزارش خود که آن را به چهار بخش عملکرد سال 95 ، روند فناوری های بانکی جهان، استراتژی های شرکت و عملکرد مالی تقسیم نمود، یاد آور شد؛ طی سال گذشته سعی شد در کنار عمل به تعهدات حاکمیتی در بهترین سطح خود، پاسخگویی به درخواست های مشتریان نیز به بهترین شکل میسر شود؛ برای این منظور تکمیل سبد محصولات، توسعه زیرساخت ها، امنیت، حوزه مالی و تعالی سازمانی مجدانه در دستور کار قرار گرفت. وی همچنین به ابلاغ دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای هرچه سریع ترپروژه نسیم و تجمیع حسابهای دولتی اشاره نمود و آنرا یکی از پروژه های مهم شرکت در سال جدید عنوان کرد.
مهندس نجفی خاطر نشان کرد: شرکت خدمات انفورماتیک بیش از 21 میلیارد و 200 میلیون تراکنش شتابی و 26میلیارد و600 میلیون تراکنش شاپرک را در سال 95 مدیریت کرده که بیانگر رشدی معادل 19 درصد در سامانه شتاب و 24 درصد در شاپرک نسبت به سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به رشد فزاینده تراکنش ها در بانک های ملی و صادرات اشاره کرد و افزود با همکاری دوجانبه شرکت و بانک ها شاهد ارائه خدمات مطلوب در زمان ترافیک بالای تراکنش ها با پایداری خوب بودیم که حتی قدردانی دولت را در پی گزارش رییس کل محترم بانک مرکزی در پی داشت.
وی در ادامه بهینه سازی سامانه نهاب یا هویت سنجی، رشد و توسعه سامانه چکاوک، ارتقاء زیرساخت های ارتباطی سامانه های حاکمیتی، طراحی و پیاده سازی سامانه پیوند برای ارائه خدمات USSD، طراحی و پیاده سازی سامانه تشخیص و جلوگیری از تقلب در پایا و توسعه آن در آینده را در حوزه خدمات حاکمیتی به عنوان بخشی دیگر از پروژه های سال 95 اشاره کرد.
مهندس نجفی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: در برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جاری اسناد بالادستی مهمی همچون سند برنامه ششم توسعه، نقشه راه بانک مرکزی و استراتژی های شرکت ملی انفورماتیک مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: بر اساس نقشه راه بانک مرکزی 1400 حوزه نظام های پرداخت و حوزه خدمات فناوری از جایگاه ویژه ای برخوردار است که خود تاکیدی بر وظایف خطیری می باشد که برعهده شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه به روندهای برتر فناوری از دیدگاه موسسه  گارتنر اشاره کرد و افزود: هوش تجاری، محاسبات ابری، موبایل، بازاریابی دیجیتال، زیرساخت های مرکز داده و... از مهمترین روندهای در حال رشد دنیا هستند که ایران هم درمسیر توسعه این روندها قرار دارد. وی درخاتمه از بانک مرکزی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک، اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک به جهت دستیابی به توفیقات حاصل شده قدردانی کرد.
پس از گزارش مدیرعامل ، حسابرس و بازرس قانونی، گزارش حسابرسی مطلوب شرکت را قرائت کرد و در نهایت مجمع با تصویب صورت های مالی و تقسیم 1400ریال سود نقدی به ازای هر سهم به کار خود خاتمه داد.
منبع: روابط عمومی